Proces naprawy powłoki lakierniczej (1/7) Naprawa nadwozia

« powrót | 26.10.2012 | Odsłon: 4460

Witamy w 7-odcinkowym cyklu opisującym szczegółowo proces naprawy powłoki lakierniczej. Dziś część pierwsza, czyli wszystko o drobnych naprawach nadwozia. Zapraszamy do lektury!


1. Przygotowanie powierzchni to kluczowy element naprawy. Odtłuścić powierzchnię zgodnie z zaleceniami producenta lakieru.


2. Usunąć lakier z uszkodzonego miejsca i wyrównać powierzchnię przy użyciu krążka 3M Hookit Purple+ Multihole lub 3M 255P Plus.


3. Wypełnić ubytki używając szpachlówki uniwersalnej 3M 50658.


4. W celu dokładnego szlifowania, nanieść Puder Kontrolny w kolorze czarnym (3M 09560) lub pomarańczowym (3M 50416).


5. Zeszlifować ręcznie zaszpachlowaną powierzchnię arkuszem ściernym 3M Hookit Purple+ Multihole P80.


6. Ponownie nanieść Puder Kontrolny. Wyrównać krawędzie przy użyciu arkusza ściernego 3M Hookit P180.


7. Zeszlifować za pomocą krążka 3M Hookit P180.


8. Sprawdzić, czy naprawa została wykonana prawidłowo i przestawić pojazd na stanowisko przygotowawcze do nałożenia podkładu.



Prosimy pamiętać o podstawach BHP!

 


W trakcie prac związanych z przygotowaniem pojazdu należy zawsze nosić rękawice ochronne, okulary ochronne oraz wymagane środki ochrony dróg oddechowych.




Środki ochrony dróg oddechowych: należy zawsze odpowiednio dobrać i dopasować środki ochrony, aby stosować je w sposób prawidłowy. Należy również dbać o odpowiednie ich przechowywanie i konserwację.


 


 

W czasie prac lakierniczych należy zawsze stosować półmaski lakiernicze np. 3M serii 6000 lub 7500 ( lub pełną 6800) z pochłaniaczami oparów organicznych A1 oraz filtry przeciwpyłowe P1 lub P2 wraz z octanowymi goglami lakierniczymi 2890A oraz stosować kombinezony lakiernicze 3M 50198. Należy zawsze zapoznać się zaleceniami producentów lakierów co do zalecanej ochrony osobistej.



W cyklu „Proces naprawy powłoki lakierniczej” opublikowaliśmy:

  1. Naprawa nadwozia
  2. Przygotowanie podkładu (wkrótce)
  3. Opcje maskowania pojazdu (wkrótce)
  4. Szlifowanie podkładu (wkrótce)
  5. Przygotowanie do nałożenia warstwy wierzchniej (wkrótce)
  6. Usuwanie wad lakierniczych (wkrótce)
  7. Polerowanie (wkrótce)




Materiały znajdujące się w artykule w całości pochodzą z oficjalnego bloga firmy 3M Poland.

wykonanie: studiotg.pl
Copyrights © 2011-2019 Autocolor Witkowscy
Wszelkie prawa zastrzeżone