Proces naprawy powłoki lakierniczej (2/7) Przygotowanie podkładu

« powrót | 26.10.2012 | Odsłon: 4793

Witamy w 7-odcinkowym cyklu opisującym szczegółowo proces naprawy powłoki lakierniczej. Dziś część druga, czyli wszystko o sposobach przygotowania podkładu. Zapraszamy do lektury!

 

1. Przed nałożeniem podkładu zmatowić powierzchnię wokół miejsca, gdzie została nałożona szpachlówka przy użyciu krążka ściernego P320 Hookit. Trudno dostępne punkty można zmatowić ręcznie przy użyciu arkuszy włókniny Scotch Brite Hand Pads 07447 lub włókniny ściernej Scotch-Brite Pre-Cut 07904.


2. Usunąć powstały pył. Oczyścić powierzchnię używając profesjonalnej ściereczki czyszczącej (3M 34567).


3. Tam, gdzie jest to wymagane nałożyć taśmę maskującą(3M 2328).


4. Przestawić pojazd na stanowisko, gdzie będzie nakładany podkład i dokończyć maskowanie używając folii maskującej 3M 07838 lub 3M 50197.


5. Przed nałożeniem podkładu usunąć pył ściereczką pyłochłonną 3M Tack Cloth Aqua 50401.


6. Na uszkodzone miejsce nałożyć podkład, używając pistoletu lakierniczego do podkładu z wymiennymi głowicami 3M Accuspray Spray Gun HG09 (16570) ograniczając do minimum powierzchnię lakierowania i nie dopuszczając do tworzenia się ostrych krawędzi.
Wysuszyć powierzchnię zgodnie z zaleceniami producenta lakieru.



Prosimy pamiętać o podstawach BHP!

 


W trakcie prac związanych z przygotowaniem pojazdu należy zawsze nosić rękawice ochronne, okulary ochronne oraz wymagane środki ochrony dróg oddechowych.




Środki ochrony dróg oddechowych: należy zawsze odpowiednio dobrać i dopasować środki ochrony, aby stosować je w sposób prawidłowy. Należy również dbać o odpowiednie ich przechowywanie i konserwację.


 

 

 

W czasie prac lakierniczych należy zawsze stosować półmaski lakiernicze np. 3M serii 6000 lub 7500 ( lub pełną 6800) z pochłaniaczami oparów organicznych A1 oraz filtry przeciwpyłowe P1 lub P2 wraz z octanowymi goglami lakierniczymi 2890A oraz stosować kombinezony lakiernicze 3M 50198. Należy zawsze zapoznać się zaleceniami producentów lakierów co do zalecanej ochrony osobistej.


 


W cyklu „Proces naprawy powłoki lakierniczej” opublikowaliśmy:

  1. Naprawa nadwozia
  2. Przygotowanie podkładu
  3. Opcje maskowania pojazdu (wkrótce)
  4. Szlifowanie podkładu (wkrótce)
  5. Przygotowanie do nałożenia warstwy wierzchniej (wkrótce)
  6. Usuwanie wad lakierniczych (wkrótce)
  7. Polerowanie (wkrótce)




Materiały znajdujące się w artykule w całości pochodzą z oficjalnego bloga firmy 3M Poland.

wykonanie: studiotg.pl
Copyrights © 2011-2019 Autocolor Witkowscy
Wszelkie prawa zastrzeżone