Proces naprawy powłoki lakierniczej (3/7) Opcje maskowania pojazdu.

« powrót | 02.11.2012 | Odsłon: 4664

Witamy w 7-odcinkowym cyklu opisującym szczegółowo proces naprawy powłoki lakierniczej. Dziś część trzecia, czyli wszystko o sposobach maskowania pojazdu. Zapraszamy do lektury!

 

1.W celu zabezpieczenia szyb wklejanych zaleca się zastosowanie taśmy maskującej do szyb wklejanych 3M.


2. Aby zapobiec tworzeniu się ostrych krawędzi, pod gumową uszczelkę należy wsunąć taśmę podnoszącą 3M Trim Lifting Cord.


3. W celu optymalizacji wykorzystania taśm maskujących standardowo używamy taśmy maskującej 3M Scotch 2328 natomiast w obszarach „krytycznych” wodoodpornej taśmy 3M High Performace Masking Tape 3434 lub 3M 3030


4. Efektywne zabezpieczenie powierzchni nie przeznaczonych do lakierowania zapewni przezroczysta folia maskujaca 3M 07838 lub 50197. Dzięki właściwości przylegania folii do powierzchni oraz łatwej i szybkiej aplikacji, można znacznie usprawnić proces maskowania pojazdu.


5. Miękka piankowa taśma Soft Edge Plus 3M (50421) zapobiega tworzeniu się ostrych krawędzi.


6. Do maskowania cienkich linii i drobnych elementów idealnie nadaje się elastyczna taśma maskująca 3M 471+ „Fine Line”.



Prosimy pamiętać o podstawach BHP!

 


W trakcie prac związanych z przygotowaniem pojazdu należy zawsze nosić rękawice ochronne, okulary ochronne oraz wymagane środki ochrony dróg oddechowych.




Środki ochrony dróg oddechowych: należy zawsze odpowiednio dobrać i dopasować środki ochrony, aby stosować je w sposób prawidłowy. Należy również dbać o odpowiednie ich przechowywanie i konserwację.


 

 

 

W czasie prac lakierniczych należy zawsze stosować półmaski lakiernicze np. 3M serii 6000 lub 7500 ( lub pełną 6800) z pochłaniaczami oparów organicznych A1 oraz filtry przeciwpyłowe P1 lub P2 wraz z octanowymi goglami lakierniczymi 2890A oraz stosować kombinezony lakiernicze 3M 50198. Należy zawsze zapoznać się zaleceniami producentów lakierów co do zalecanej ochrony osobistej.



W cyklu „Proces naprawy powłoki lakierniczej” opublikowaliśmy:

  1. Naprawa nadwozia
  2. Przygotowanie podkładu 
  3. Opcje maskowania pojazdu
  4. Szlifowanie podkładu (wkrótce)
  5. Przygotowanie do nałożenia warstwy wierzchniej (wkrótce)
  6. Usuwanie wad lakierniczych (wkrótce)
  7. Polerowanie (wkrótce)




Materiały znajdujące się w artykule w całości pochodzą z oficjalnego bloga firmy 3M Poland.

wykonanie: studiotg.pl
Copyrights © 2011-2019 Autocolor Witkowscy
Wszelkie prawa zastrzeżone