Proces naprawy powłoki lakierniczej (4/7). Szlifowanie podkładu

« powrót | 02.11.2012 | Odsłon: 5296

Witamy w 7-odcinkowym cyklu opisującym szczegółowo proces naprawy powłoki lakierniczej. Dziś część czwarta, czyli wszystko o szlifowaniu podkładu. Zapraszamy do lektury!

 

1. Na podkład nanieść Puder Kontrolny 3M 09560 lub 3M 50416


2. Zeszlifować ręcznie arkuszem ściernym 3M Hookit Purple+ Multihole.


3. Zeszlifować ręcznie trudniej dostępne powierzchnie za pomocą miękkich gąbek szlifierskich na podłożu piankowym 3M Soft Back o granulacji Super Fine (bardzo drobna) lub Ultra Fine (ultradrobna).


4. Ponownie nałożyć Puder Kontrolny 3M Dry Guide Coat. Zeszlifować powierzchnię mechanicznie przy użyciu krążków ściernych 3M Hookit o gradacji P400 dla powierzchni o kolorach głębokich, a krążka o gradacji P500 dla powierzchni o jaśniejszych kolorach bazowych.


5. Przylegające panele można przygotować, szlifując je kilkoma sposobami:

- Ręcznie stosując włókninę ścierną 3M Scotch-Brite 07904 lub 07522 wraz z żelem matującym 3M 50018 lub pastą matującą 3M 09308.


- Mechanicznie stosując drobnoziarnisty krążek do obróbki wykończeniowej 260L P1000.
na sucho z odsysem pyłu


- Używając 3M Trizact Blending Disc P1000 (50341) na mokro – maszynowo lub ręcznie, stosując uchwyt ręczny 05791 lub półkrążek 05792


6. Ponownie sprawdzić, czy ten etap naprawy został wykonany prawidłowo. Oczyścić wszystkie powierzchnie, przygotowując pojazd do maskowania przed nałożeniem wierzchniej warstwy lakieru.



Prosimy pamiętać o podstawach BHP!

 


W trakcie prac związanych z przygotowaniem pojazdu należy zawsze nosić rękawice ochronne, okulary ochronne oraz wymagane środki ochrony dróg oddechowych.




Środki ochrony dróg oddechowych: należy zawsze odpowiednio dobrać i dopasować środki ochrony, aby stosować je w sposób prawidłowy. Należy również dbać o odpowiednie ich przechowywanie i konserwację.


 


W czasie prac lakierniczych należy zawsze stosować półmaski lakiernicze np. 3M serii 6000 lub 7500 ( lub pełną 6800) z pochłaniaczami oparów organicznych A1 oraz filtry przeciwpyłowe P1 lub P2 wraz z octanowymi goglami lakierniczymi 2890A oraz stosować kombinezony lakiernicze 3M 50198. Należy zawsze zapoznać się zaleceniami producentów lakierów co do zalecanej ochrony osobistej.



W cyklu „Proces naprawy powłoki lakierniczej” opublikowaliśmy:

  1. Naprawa nadwozia
  2. Przygotowanie podkładu
  3. Opcje maskowania pojazdu
  4. Szlifowanie podkładu
  5. Przygotowanie do nałożenia warstwy wierzchniej (wkrótce)
  6. Usuwanie wad lakierniczych (wkrótce)
  7. Polerowanie (wkrótce)




Materiały znajdujące się w artykule w całości pochodzą z oficjalnego bloga firmy 3M Poland.

wykonanie: studiotg.pl
Copyrights © 2011-2019 Autocolor Witkowscy
Wszelkie prawa zastrzeżone