Proces naprawy powłoki lakierniczej (6/7). Usuwanie wad lakierniczych.

« powrót | 02.11.2012 | Odsłon: 4828

Witamy w 7-odcinkowym cyklu opisującym szczegółowo proces naprawy powłoki lakierniczej. Dziś część szósta, czyli wszystko o usuwaniu wad lakierniczych. Zapraszamy do lektury!


USUWANIE NIEWIELKICH WAD LAKIERNICZYCH I DEFEKTÓW LAKIERU:

1. Usunąć ręcznie defekty i wady lakiernicze ( wtrącenia) przy użyciu 9-mikronowego krążka ściernego 3M 00127 .

lub,


- Mechanicznie , korzystając z drobnoziarnistego krążka do obróbki wykończeniowej 3M 260L P1500, 76mm używając pneumatycznej szlifierki oscylacyjnej 3M 75mm o skoku 2,5mm 3M 20316 lub 63377 o skoku 5mm.


- Po usunięciu wad lakierniczych szlifujemy powierzchnię krążkiem ściernym 3M Trizact P3000 76mm (50415) niwelując powstałe wcześniej rysy


DUŻE POWIERZCHNIE OBRÓBKI:

1. Wady i defekty lakiernicze z większej powierzchni usunąć za pomocą drobnoziarnistego krążka do obróbki wykończeniowej szlifując na sucho 3M 260L P1200/P1500. , lub na mokro krążkiem 3M Trizact 1500 05600 przy użyciu szlifierki 3M 150 mm o skoku 2,5 mm 3M 20463lub 5mm 3M 20461.



2. W celu spłycenia rys po szlifowaniu zastosować krążek ścierny do szlifowania wykańczającego 3M Trizact P3000 150mm, zwilżając obrabianą powierzchnię. Ta metoda pozwala na skrócenie czasu polerowania i zmniejsza ryzyko ponownych poprawek.



Prosimy pamiętać o podstawach BHP!

 


W trakcie prac związanych z przygotowaniem pojazdu należy zawsze nosić rękawice ochronne, okulary ochronne oraz wymagane środki ochrony dróg oddechowych.




Środki ochrony dróg oddechowych: należy zawsze odpowiednio dobrać i dopasować środki ochrony, aby stosować je w sposób prawidłowy. Należy również dbać o odpowiednie ich przechowywanie i konserwację.

 



W czasie prac lakierniczych należy zawsze stosować półmaski lakiernicze np. 3M serii 6000 lub 7500 ( lub pełną 6800) z pochłaniaczami oparów organicznych A1 oraz filtry przeciwpyłowe P1 lub P2 wraz z octanowymi goglami lakierniczymi 2890A oraz stosować kombinezony lakiernicze 3M 50198. Należy zawsze zapoznać się zaleceniami producentów lakierów co do zalecanej ochrony osobistej.



W cyklu „Proces naprawy powłoki lakierniczej” opublikowaliśmy:

  1. Naprawa nadwozia
  2. Przygotowanie podkładu
  3. Opcje maskowania pojazdu
  4. Szlifowanie podkładu
  5. Przygotowanie do nałożenia warstwy wierzchniej (wkrótce)
  6. Usuwanie wad lakierniczych
  7. Polerowanie (wkrótce)




Materiały znajdujące się w artykule w całości pochodzą z oficjalnego bloga firmy 3M Poland.

wykonanie: studiotg.pl
Copyrights © 2011-2019 Autocolor Witkowscy
Wszelkie prawa zastrzeżone