Proces naprawy powłoki lakierniczej. Przygotowanie do nałożenia warstwy wierzchniej.

Witamy w 7-odcinkowym cyklu opisującym szczegółowo proces naprawy powłoki lakierniczej. Dziśczęść piąta, czyli wszystko o przygotowaniach do nałożenia warstwy wierzchniej. Zapraszamy do lektury!

1. Wstawić pojazd do kabiny lakierniczej.

2. Odtłuścić powierzchnię zgodnie z zaleceniami producenta lakieru.

3. Sprawdzić i wymieszać kolor przy wykorzystaniu Systemu Przygotowania Lakieru 3M PPS.

4. Sprawdzić kolor lakieru bazowego używając 3M PPS Imitatora Światła dziennego 16407, następnie porównać otrzymane odcienie z kolorem lakierowanego elementu.

5. Sprawdzić czy powierzchnia jest odpowiednio zabezpieczona. Usunąć powstały pył przy użyciu 3M Tack Cloth Aqua 50401.

6. Nałożyć lakier i przeprowadzić proces suszenia zgodnie z zaleceniami producenta lakieru.

Prosimy pamiętać o podstawach BHP!


W trakcie prac związanych z przygotowaniem pojazdu należy zawsze nosić rękawice ochronne, okulary ochronne oraz wymagane środki ochrony dróg oddechowych.

Środki ochrony dróg oddechowych: należy zawsze odpowiednio dobrać i dopasować środki ochrony, aby stosować je w sposób prawidłowy. Należy również dbać o odpowiednie ich przechowywanie i konserwację.

W czasie prac lakierniczych należy zawsze stosować półmaski lakiernicze np. 3M serii 6000 lub 7500 ( lub pełną 6800) z pochłaniaczami oparów organicznych A1 oraz filtry przeciwpyłowe P1 lub P2 wraz z octanowymi goglami lakierniczymi 2890A oraz stosować kombinezony lakiernicze 3M 50198. Należy zawsze zapoznać się zaleceniami producentów lakierów co do zalecanej ochrony osobistej.

W cyklu „Proces naprawy powłoki lakierniczej” opublikowaliśmy:

  1. Naprawa nadwozia
  2. Przygotowanie podkładu
  3. Opcje maskowania pojazdu
  4. Szlifowanie podkładu
  5. Przygotowanie do nałożenia warstwy wierzchniej
  6. Usuwanie wad lakierniczych (wkrótce)
  7. Polerowanie (wkrótce)

Materiały znajdujące się w artykule w całości pochodzą z oficjalnego bloga firmy 3M Poland.

Close Menu